Borgen är borta

Under lördagen blev jag, min broder och min käre pojkvän guidade kring Tivedens sevärdheter av systra mi. Hon håller på med det häftigaste specialarbetet i historien - att kartlägga dylika sevärdheter och göra en hemsida av det. Vi såg ett gammalt hus (där vill jag bo!), Fagertärn (där vill jag bo!) och ett par grottor (jag vill att mina alteregon skall bo där!)
Då vi klängde omkring i grottorna började jag dessvärre tänka på b-filmen The Descent. Stort misstag. Jag förväntade mig att läskiga monster med nosferatu-attityd skulle slänga sig över oss när som helst. Med andra ord är det nu bevisat - jag är ingen mes, jag har bara på tok för stort överskott av fantasi.

Sedan gav vi oss av efter vad som enligt den tjugo år gamla guideboken skulle vara den finaste borgruinen i hela Tiveden. Vi letade och letade. Vi körde fel och letade lite till. Vi trodde att vi hittat rätt och frågade ortsbefolkningen. De hade inte varit där på många, många år. Hur kan man låta bli när man bor alldeles bredvid? Hur som helst fick vi en luddig vägbeskrivning och med den åldrade guideboken gav vi oss rakt in i skogen. Det var de mest myggtäta områdena i universum. Min Riddare I Svart Skjorta Med Blommor På lånade ut nämnda skjorta för att jag inte skulle få panik av myggornas kalasande på min kropp. Vi gick fel, gick tillbaka, blev sura, snubblade omkring och gick förmodligen fel igen. Till slut hittade vi en hög sten. Vi är osäkra på om det var rätt hög sten. Riddaren Nu Utan Svart Skjorta Med Blommor På fick över sextio myggbett under den korta promenaden. Jag skall nog bli vampyr och dricka hans blod, för det verkar mumsigt.

Men borgen är och förblir borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback