Att Döden Dö

Jag är så jävla rädd just nu. Hela natten har jag drömt om odöda, skendöda, zombier... vad man än önskar kalla dem. Jag har drömt att världen gått under och att dessa monster är vardag. Precis som jag alltid har trott så började jag genast att planera för avslut. Planera för att ta livet av mig på snabbast möjliga sätt. Hellre det än att vakna av att skalet av en kär vän eller släkting bultar på dörren för att den vill äta av en och precis när man vaknat och ser sig omkring så sitter man öga med ytterligare ett eller två av monstrumen. Exakt så tänkte jag i drömmen. Exakt så.
Men det underliga är att jag inte kom på det mest självklara sättet för mig. Överdos insulin och sedan är saken biff. Nej, jag tänkte på tusen andra sätt och förkastade dem alla med stigande skräck och en önskan om att det hela bara skulle vara en dröm, en fantasi. Jag nöp mig till och med i armen utan att vakna.
När jag väl vaknade så låg jag först och vågade inte röra mig, så rädd för att just uppvaknandet skulle vara en dröm och att jag snart skulle vara tvungen att återvända till den horribla verkligheten. Oscars försäkranden om att inte världen hade gått under hjälpte inte... det var inte förrän jag tassat iväg till TV:n och läst igenom alla text-tvs nyheter som jag kände mig lugnare. Inte helt lugn, men... lugnare. Jag hoppar fortfarande till vid minsta ljud.


Hur började jag ens tänka i de här banorna så att mardrömmen kunde finna mig? Jo, jag testade ett nytt rollspel på nätet. Det rekommenderas starkt, även om man bör låta bli det om man är lite lagom psykotisk.

Att Döden Dö

Piratfest

pirat

Jag har varit på piratfest. Jag var i alla fall pirat och drack rom. Alv var också pirat, men hon drack vin ur en flaska som nästan såg ut som en romflaska. Jag drack förutom ren rom också massor med bål, vin, cider och öl. Det var inte mitt fel. Det kom en elak, okänd pirat som brutalt tvingade i mig alkoholhaltiga drycker. Elake, elake pirat. Självklart kommer ingen ihåg honom heller.

Kaniner och Livet

Livet är som en kanin. En sådan där fnuffsig, fluffig kanin med jättemjuk, halvlång päls och ett öra som hänger ned sådär outsägligt charmigt. En kaninunge som är fläckig och som skuttar omkring och mumsar på blad så att den lilla rosa nosen vippar konstant. Den är så söt att när du står där och betraktar den så är den så fin att hjärtat värker, den är så gullig att du knappt vet var du skall ta vägen och precis när du med en lycklig suck börjat säga:
- Men ååååh.... vilken...!
Så avbryts du av att den ljuvliga fnuff-kaninen reser sig på bakbenen, vrider huvudet åt ditt håll och irriterat säger:
- Vad fan glor du på, brudjävel?

Rubriken får inte bestå av enbart blanktecken

Självklart måste det bli en lista också. Ni anade det, eller hur? Denna har jag egenhändigt stulit från Poemy.



Ditt namn:
Yvonne Diana
Längd: 1,66
Spelar du något instrument: Blockflöjt när andan faller på.
Vem är snyggast: Hennes namn är hemligt.
Vem vet mest om dig: Mamma. Min mamma är bäst.
Vad vill du ha just nu: Mer pengar. Det vill man väl alltid?
Vilka sjukdomar har du: Grav allergi mot japanofiler och diabetes.
Fobier: Inte en endaste... däremot en hel drös med rädslor av olika slag.

Känner du en snygg kille: Nej. MASSOR!
Har du körkort: Ett av årets delmål.
Åsikt om jultomten: Han bor på nordpolen och har massor med skägg.
Vill du gifta dig: Det beror ju som vanligt på med vem. Jag vill inte gifta mig för giftermålets skull direkt.
Tycker du att du är attraktiv: Jag är en pirat! Pirater är sexiga!
Din hårfärg och frisyr: Axellångt, vildvuxet, lila-aktigt.
Väska just nu: Den väska jag använder mest just nu är i svart jeanstyg med tryck av en demonskalle med horn och huggtänder. Mycket, mycket söt.

Har du glasögon: Jodå, även om jag undviker dem allt som oftast.
Hur ser din plånbok ut: Svart med ett självlysande spökklistermärke från något Imperium på Deathgame. Rymdimperiet? Jag minns inte.
Favorit-tv-program: Av de som går just nu (eller visserligen sändingsuppehåll just nu, men ändå): Jag missar inte gärna Supernatural.
När ska du festa nästa gång: Funderar på att gå ut på krogen på fredag om jag får ihop pengar. Måste undersöka om den är lika apjobbig när man är pirat som när man är vanlig dödlig.
Vad köpte du senast: Cola Light... mmm...
Hur mycket pengar har du: Just nu har jag på tok för lite för både inhandlande av kläder, krogkväll och åtta dagar kvar till mer pengar.
Hur svarar du i telefonen hemma: Jag hatar folk som svarar "Hallå" eller liknande. Det är OHYFSAT. Man svarar med sitt namn och så ÄR det bara.
Senast kramat: Pojkvännen som kom hem efter några dagars bortavarande.
Vem sov du hos senast: Sover över i moderns hus ibland, senast i helgen.
Stjärntecken: Tvilling
Ögonfärg: Blågröna

Kroppsform:
Kurvig
Kall favoritdricka: Vatten är ljuvligt, cola light likaså.
Varm favoritdricka: Chai-latte... namnam
Alkoholhaltig favoritdricka: Koskenkorva eller rom.
Säger ofta: "KO" eller "tjock du är!"
Saknar du någon: Det går väl knappast att undvika?
Du fikade senast: Fikade med Astrid i fredags. Det var härligt att se henne igen. Hon riktigt strålade!
Senast sedda film: The blue planet - Open Ocean

Hur känner du dig nu: Sprallig och undernärd!
Kan du laga mat: Givetvis... om man inte är rädd att bränna bort gommen, så.
Vad tycker du om fötter:  Kan man ha en åsikt om fötter? Man går på dem. Punkt.
Är du smart: Betydligt mer än vad du kan hoppas på att uppnå.
Snarkar du: Aldrig!
Har du homofobi: Om man med det menar fobi för homo sapiens, så ja. Annars är kvinnor goda och bra till mycket, trots att de även är sataniska hysterikor.
När och varför grät du senast: Grinade större delen av dagen i går eftersom jag hade så ont att jag inte visste vad jag skulle ta mig till. Bara låg ihopkurad och grinade. Det var läskigt. Dumma spiralhelvetesbyte.

Brott och straff

I dag är jag uppenbarligen sjukligt produktiv, eller så hjälper skuldmedevetnheten till då jag inte ägnat den här stackars bloggen någon uppmärksamhet på evigheter. Hur som helst, ämnet just nu är brott och straff.

Brott: Att ha felanmält något som är fel i lägenheten.
Straff: Att få felet "korrigerat" med resultat att levnadsstandarden till och med blir sämre än innan.

I ÖBOs bostäder låder en lag och en lag allena - klaga inte! Om man klagar så lovar de soligt att rätta till det och sedan kan blott två saker hända: de glömmer soligt bort alltihop eller så rättar de till felet, men så finurligt att det mer känns som om de tagit bort något bra i stället för tillfört något.

Jag tror det är för att man skall sluta klaga så att de kan få dricka mer kaffe på vaktmästerienheten. Nåväl. Nu till några fina små exempel.

Jag lyckades tjata till mig nya tapeter eftersom de gamla såg fördjävliga ut. Först och främst ligger ÖBO-målarna lågt. De bidar sin tid. Funderar, väntar och iakttar förmodligen via kikare från en lägenhet tvärs över gatan. När det har gått åtta, nio månader och jag äntligen gett upp tappt och konstaterat att jag aldrig får nya tapeter och lika gärna kan möblera och inreda som jag vill ha det, DÅ ringer de! Självklart. Så allt som är så bra iordningställt rivs om och flyttas runt tills jag vill grina och slita mitt hår.

Sedan tog de min hatthylla. De lovade en ny och fin hatthylla. Jag fick en ny hatthylla efter att ha ringt och tjatat på ÖBO två gånger. Den var tjugo centimeter mindre, med sådär fyra eller sex färre krokar och vit plast överallt. Ingenting får plats.

Nu vet jag inte vad pojkvännen felanmält, men så vitt jag vet fälanmälde vi bara att handfatet satt löst. Det sitter fortfarande löst, men däremot har vi fått ett badrumsskåp med vit plast som är mindre än det förra och med fasta hyllplan så att man inte på några villkor faktiskt kan använda det till något vettigt.

Vi har dessutom anmält att fönstret i sovrummet inte går att öppna. Jag är rädd att jag en vacker dag kommer hem till ett plastinramat titthål i väggen...
Gudarna förbjude att någon av oss skulle våga andas om eventuella vattenskador i golven vid samtliga fönster - då kapar de lägenheten jämsmed köket.

Mossa

35035-6

För övrigt är det också inte alls så gosigt som bilden antyder att sova i mossan så här års. Observera att bilden är tagen innan piratifieringen.

Observera övrigt
den här bloggen. Den är både läsväd, underhållande och får mitt hem att verka städat. Inte illa, eller hur?

Piratlivets väl och ve

Piratmontage

Jag har beslutat mig för att prova livet som pirat och nu har experimentet pågått i nästan en vecka.
Det är lustigt hur löjligt populära pirater är just nu. Så här populär har jag aldrig varit i skolan eller i något socialt sammanhang över huvud taget förut!
 I stället för att peka och ropa okvädningsord så pekar folk faktiskt och ler uppmuntrande. Kassörskor skrattar och flirtar med mig, söta sjuksköterskor glittrar med ögonen och folk är rent fantastiskt vänliga. Jag funderar på att bli pirat på heltid och svär bara lite över att jag inte är man, för då hade jag nog blivit ännu mer populär!

I och för sig så kan man ju inte komma ifrån faktum, och det är att jag är rent fabulöst snygg som pirat, nästan snyggare än självaste Chtulhu... hrm... förlåt, jag menar Mr. Jones.

Nåväl. I morgon kommer Alv hit och är pirat med mig så får vi se hur folk reagerar på två snygga pirathonor, samt att jag funderar på att lägga mina sista pengar på rom... bara för att det hör till.