Leve revolutionen!

I dag har jag och pojkvännen officiellt ockuperat ett hus! Vi är minsann hemskt rebelliska och alternativa, oh yeah. Eller inte. Jag kan berätta om hur det egentligen gick till.

Min mors granne flyttade i vintras till en lägenhet många mil härifrån och lämnade sitt lilla torp vind för våg. Tanken var väl att rusta upp det, men saker kom ivägen och ingenting hände. Det stackars torpet såg ledsnare ut för var gång jag såg det.
Nu på sommaren är min lägenhet hetare än Helvetet och därmed beslutade jag mig för att ta med alla djur och fly till min mor. Det känns ju dock lite trist att bo där. Det vore häftigt med en egen sommarstuga. Långa blickar mot grannens djungelliknande ursäkt för trädgård som dolde det lilla torped började kastas och snart tog planen form. Det skulle bli vårt sommarhem!
I går ringde jag grannen i fråga och lade fram förslaget om att jag och pojkvännen fick bo där mot att vi lagade lite prylar och tuktade trädgården. Grannen meddelade att han skulle tänka på saken. Han tänkte och tänkte. Inget svar kom. I dag tröttnade jag och skickade följande SMS:
"Nu blir det palestinasjal och ockupation inom tre, två, ett..."
Snart kom svaret:
"Ingen lär märka det/Gunnar på Arvika/Leve revolutionen!"

Så nu har jag en sommarstuga! Grillfester under kommande månad är ett faktum! Det lär bli ett helvete att få trädgården tam igen, men då har jag något givande att ta mig för i alla fall, så jag stämmer in i grannens utrop: Leve revolutionen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback