Cirkus Fabula

35035-22

När jag blir absurt rik skall jag starta en riktig, gammaldags, hederlig cirkus. Först måste jag i och för sig ta över Sverige också så att vi kan ta bort alla dumma regler som försvårar cirkuslivet, för min cirkus skall bli perfekt. Den skall innehålla allt man förväntar sig av en cirkus, alla fantasier skall bli verklighet... och namnet blir...

CIRKUS FABULA

Cirkus Fabula har elefanter, trapetskonstnärer, en trollkarl som trollar fram duvor och kaniner, vita hästar som stegrar sig med plymer på huvudet och paljettbroderade täcken, harlequin-clowner, en kattämjerska, en söt liten hund som slår baklängesvolter över sin större hundkompis,  en urstark man och undersköna ryttarinnor. Den har en cirkusdirektör med piska och arbetare iklädda röda uniformsjackor med guldknäppning, den har röda sammetsridåer, doften av popcorn och sågspån och i pausen får du klappa ligern, om du törs.
Ingenting är gammalt eller sjaskigt. Vagnarna är målade i glada färger och mönster, det är överdåd och en orkester som spelar klassiska cirkusmelodier över hela området.

Allt du någonsin drömt om hos en cirkus finns här. Allt jag någonsin drömt om hos en cirkus finns här, precis just här, i mina drömmar...

Tills jag blir rik. Då ni.

35035-21
En liger. De är stora.


Kommentarer
Postat av: Alv

Du får inte glömma freakshowen också! Den måste finnas med någonstans i närheten av tältet. :)

Postat av: Soffi

don´t forget the bearded ladies./Soffi

2007-04-27 @ 18:45:40
URL: http://youtube.com
Postat av: Soffi

Och en skön kvinnlig kannibal.

2007-04-27 @ 18:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback