Lajvlängtan

Tänk så lite som krävs. När jag i dag gick ut med hunden slog kylan emot mig, samt att det fanns ett uns av brandrök i luften. Det var precis som när man vaknar tidigt en lajvmorgon, stel och frusen, men med löften om en varmare dag.
Jag längtar ut i skogen!

Vi har en lajvgrupp, vi har roller, vi har sponsring, men vi har inte hittat något lajv att åka på och det känns som det börjar bli dags nu. Lajvandarna vaknar i kroppen och man vill bara ut, ut, ut! Stiga in i en annan värld som inte är lika grå och fadd i smaken. Skratta, bli skrämd och umgås. Intrigera och förfasa sig. Allt det där som gör att jag alltid kommer att älska lajv.

Om någon har ett bra tips på ett fantasylajv under sommaren får de gärna hojta till!

Kommentarer
Postat av: Khan

Om du vill hitta lajv, häng med på Ödesväv.

2007-04-12 @ 05:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback