Hon tog halva dubbelsängen och stack

Dagen började ganska bra med varm choklad, men fortsatte lite sämre. Jag gick upp innan sju för att hinna bleka och färga om håret, men blekmedlet hade gått sönder och verkar inte fungera över huvud taget. Nu förlorar jag med andra ord två timmar eftersom affären öppnar först nio och jag ber till Gudarna om att blekmedel skall stå att finna i dess illa sorterade hyllplan. Det gör mig ambivalent till hur resten av dagen kommer att utveckla sig.

För det är som upplagt för tjafs och intriger.
Jag hörde av en god vän i helgen. Hans sambo hade just gjort slut och flyttade dagen därpå. Jag erbjöd mig att komma upp som sällskap, både för att han är min vän och för att jag själv behöver komma bort. Nu har jag fått veta att hans ex kommer att vara där när jag kommer. Mmm... femte hjulet, någon? Bland folk som just gjort slut brukar det ju vara en sådan mysig domedagsstämning som fördubblas med ljusets hastighet när de träffas, eller är det bara jag?

Hur som helst behöver jag komma bort och göra någonting konstruktivt, om så bara att träffa en god vän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback