Lånarna i mitt hem!

35035-32

Lånarna är ett litet folk som bor lite här och var; under golvbräder, bakom farfarsklockor eller ute i naturen. De kallas lånare eftersom de lånar saker av människor.
Jag har alltid älskat lånare. Ändra fram tills nu.

I går kunde jag inte för mitt liv hitta mina glasögon. Jag kom ihåg att jag hade lagt ned dem i väskan och tittade i väskan, samt vände den upp och ned och kramade ihop den till en boll för att vara riktigt säker på att de inte låg där. Sedan letade jag överallt där jag haft väskan. Jag kröp på golv, jag skakade soffkuddar, jag ålade omkring under sängen och rotade igenom alla kläder.
Fullständigt borta.

Nästa morgon när jag vaknade bestämde jag mig för att än en gång titta i väskan. Gissa vad som låg där, i precis det fack där jag först stoppat dem? Givetvis, gott folk. Givetvis.

I dag kan jag inte hitta USB-sladden till min kamera, så trots att jag tagit sanslöst fina kort kan jag inte dela med mig av dem. Jag använde den senast i torsdags, precis just här vid datorn. Den finns inte här. Den finns ingenstans. Jag blir tokig.

Jag måste ha fått en invasion av lånare. Det är den enda logiska förklaringen.

Kommentarer
Postat av: Erik Rydeman

Hellre typen som lämnar tillbaks grejerna än bara behåller eller schattar bort dem.

JA, jag talar om DIG Mikael Strömblad som lånade min vaddetnuvarförskit för 15 år sedan och FORTFARANDE inte har lämnat tillbaka det!

Postat av: Tomb

Haha.. Rydeman.. :'D

2007-05-08 @ 00:51:57
URL: http://omb.blogg.se
Postat av: Pernilla

De där lånarna har nog hela släkten utplacerad i sverige. Jag har också lånare och de ger sig alltid på de grejor jag behöver mest....min egen dotter är dessutom i maskopi med dem .-)
Underbar blogg du har.
Kram Crazyhouse på alternativ

2007-05-09 @ 18:49:33
URL: http://www.villavillerkulla.sprayblog.se
Postat av: Nellie

tror du det eller skojar du bara?

2012-07-05 @ 11:22:23
URL: http://nelliebackteman.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback