Lång tid ingen sjö

35035-35

Det var länge sedan jag var på vad folk brukar benämna som en "riktig festival". Varje år lullar jag omkring på medeltidsmarknader, vilket ibland känns lite som festivaler, fast med mindre lera. För ett par år sedan var jag på Skogsfestivalen Åfallet. Det är en liten skum festival där man kan lära sig om läkeväxter, lyssna på föredrag om älgsafari och lyssna på sagor. Förra året var jag på Öland Roots. Kanske kan det räknas som en "riktig festival", leran och stanken fanns ju i alla fall.

Sjuhäradsfestivalen känns inte heller som en "riktig festival", men denna gång i uttryckets mest positiva bemärkelse. Det känns inte som en festival på vilken jag kommer sitta vaken halv fyra på natten och ångra att jag åkte dit. Det känns inte som en festival där man kommer att snubbla på fjortisar som druckit för mycket hembränt och drunknat i leran. Det känns inte heller som en festival där jag kommer att titta på programmet och konstatera att bara två eller tre saker är intressanta.

Faktum är att jag redan tittat på listan över saker som kommer att hända och i stället står jag med ett problem jag aldrig tidigare haft: vad skall jag välja?! Hur skall jag hinna med att göra allt och se allt jag vill?
Dockteater of Doom +3 är ju ett måste, och jag har alltid velat undersöka vad Poetry Slam egentligen går ut på. Blir det en paneldebatt med alver och orcher måste jag bara vara där och jag hänger mig i närmsta tall om jag missar Ninja Magic eller Cirkus Miramar. Dessa saker är också bara ett litet urval av allt som väcker mitt intresse. Jag vill vara överallt och se allting!

Dessutom skall jag väl hinna med mitt eget framträdande
Automagisk Verklighet. Är det tänkt i alla fall. Jag ser fram emot det. Första gången jag kommer att ställa mig och prata sådär inför publik och allt. Konspirationsteorier, metaforer och stundtals underliga formuleringar utlovas. Verkligheten är inte bjuden. Han gillar inte automagi egentligen, så namnet valde jag mest för att reta honom.

Hur som helst så ser jag till och med mer fram emot Sjuhäradsfestivalen än att åka på lajv eller äta glass, och det vill inte säga lite.
Fast med lite glass blir säkert festivalen ännu bättre!

Kommentarer
Postat av: Purgatid

Om jag kunde skulle jag åka jag också.

Postat av: Alv

Aaargh! CIRKUS MIRAMAR!!! Jag måste konsultera mitt schema ögonabums!

2007-05-10 @ 17:40:34
URL: http://mandragora.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback