Skrik (på twitter) om det brinner...

Nyligen har jag gått med på en sida som heter Twitter. Där kan man skriva en massa menlösa inlägg om vad man håller på med till sina vänner. Om man är dum nog lägger man till så att man får alla inlägg i mobilen som SMS också. Det har jag gjort. Under hela Valborgsmässoafton så pep min mobil oupphörligen. Ibland blir även det orsak till dramatik, vilket man i våra kretsar inte fattar förrän det är över. Här kommer ett urval:

M: Min fucking jävla byggnad brinner!
Skadade som vi är så kastar vi en blick på klockan, konstaterar att Deathgame fortfarande håller på och rycker på axlarna. Hur nördig får man bli?

R: Holy shit mattias! Är du ok?
M: Klart jag är ok! Det brinner ju! Blir blog om det om datorn överlevde
Här någonstans började vi fatta att huset faktiskt brann på riktigt och inte bara låtsasbrann. Nu när vi visste att ingen verkade skadad så garvade vi läppen av oss inför faktumet att det första M tänkte på var att det kunde bli en cool blogg. Jag är inte mycket bättre, för jag tänkte att jag skulle göra en blogg om det hela... som ni nu kan se.

Dessutom så funderade vi på om det just precis då satt ett gäng sorkar nedanför majbrasan ute på lägdan och bloggade för glatta livet.
Säg till om ni hittar deras inlägg. M:s inlägg kan ni läsa på
88888888.se. Datorn överlevde.

Kommentarer
Postat av: Alv

Oj, oj.. Mina BYXOR brinner! *fnissar* Blogg, blogg. ;D

Postat av: Mattias Johansson

Hahahaha, tack för länken!

Säger en del om hur jävla internet man är när det första man gör när man kommer ut ur ett brinnande hus är att twittra.

2007-05-03 @ 00:12:37
URL: http://www.88888888.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback